zaterdag 8 oktober 2011

Indiaas feest

Braziliaanse C., die ik ontmoette tijdens een barbecue op de compound, vroeg me een paar dagen geleden of ik te porren was voor een feestje van Indiase vrouwen. Een traktatie! Eind van de middag stond de taxi klaar om ons groepje van vijf vrouwen door het spitsuur te loodsen naar een hotel aan de andere kant van de stad. Voor het feest was de hele bovenverdieping afgehuurd, die nu alleen toegankelijk was voor dames.

In kleurige sari's en andere flonkerende gewaden draaiden en zwaaiden de vrouwen blootsvoets over de dansvloer. (Filmpje!) Het leek wel een choreografie, maar 'zo dansen ze allemaal, altijd. Het is heel traditioneel', wist een van de compoundvrouwen met wie ik hier was. Later op de avond was er een dans met houten stokken. Iedereen moest meedoen en kreeg twee kleine knuppels in de hand geduwd. Ik ook. De helft van de vrouwen stond in de binnenste kring, de andere helft in de buitenste. Op de maat van de muziek werden de stokken tegen elkaar geslagen volgens een min of meer vast patroon. Sommigen deden dat heel sierlijk, anderen leken vooral een lekkere harde lel te willen geven. (Nog een kort filmpje.)

Ter afsluiting was er een uitgebreid Indiaas buffet, met naanbrood, groentenschotels, kipspiesjes en iets met vis in een saus die mijn slokdarm asfalteerde. Héét! Maar erg lekker allemaal. Topavond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten