woensdag 11 mei 2011

Afvinken

Was het nog maar 3,5 week geleden dat mijn to do-lijst zo eindeloos leek? Inmiddels begint het flink op te schieten.

Grootste klus, huis verhuren: check. Direct na ons vertrek, wanneer dat dan ook precies is, staat een fijn en vertrouwenwekkend stelletje, met twee kleine kinderen, te popelen om twee jaar in ons huis te kunnen wonen.

Mijn prachtige werkplek aan de Keizersgracht, waar ik sinds eind vorige eeuw met veel plezier heb gewerkt: verhuurd. Een journalist die een tijdje in Zuid-Afrika werkte, komt in juni terug naar Nederland en neemt mijn plek graag over.

Een kuub speelgoed, een oud zeilpak met laarzen, rugzakken uit een lang vervlogen backpackerstijdperk, een balkonbarbecue, kratten met cd's, slaapzakken en meer ruimtevreters zijn tot wederzijds genoegen tegen een miniem bedrag van eigenaar verwisseld op Koninginnedag.

Ook de bakfiets is al gereserveerd. Buren en beoogde eigenaars J en M zijn gelukkig geduldig en begripvol: tot mijn vertrek mag ik 'm blijven gebruiken en lenen zij de fiets wanneer ze willen. Hopelijk blijft alles in dit tempo doorgaan en komt er binnenkort een geschikt huis vrij op een aantrekkelijke compound. Dan kunnen wij vertrekken en J en M: dan is de bakfiets echt helemaal van jullie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten