donderdag 5 januari 2012

Leuk voor thuis

R. houdt van dieren. Van álle dieren, maar het liefst zou ze een hondje krijgen. Of een paard. Bij een indoor kermis in een van de malls verkoopt een man muizen, goudvissen en 'Oooh, wat lieieiefff!' knalroze, -oranje, -blauwe en -groene kuikentjes voor een habbekrats. Dat die pluizige bolletjes opgroeien tot kippen met - dat moet haast wel - een ernstige psychische tik van de molen, is voor R. natuurlijk irrelevant. 'Mag ik er eentje, mamma? Of twee, want anders is het zielig als die ene maar alleen is'.
[Insert puppy eyes here.]


Ik blijf onvermurwbaar en hardvochtig anti-huisdier. Dat gedoe. Uitlaten, inenten, toebehoren verschonen. Duh! En ik weet wel wie het uiteindelijk moet doen. Niet degenen die het dier - of, God verhoede, de roedel, zwerm of kudde - oorspronkelijk zo schattig vond.

Nu waren we laatst in een dierenwinkel en daar ging ik werkelijk bijna overstag. Naast het gebruikelijke assortiment aan konijnen, parkieten en aquariumvissen, hadden ze er ook stokstaartjes en enorme papagaaien. Het dier dat mijn belangstelling trok was heel onderhoudsvriendelijk, volgens de verkoper. En hij kostte maar SR700 (€140). Jammer dat R. het niet zag zitten, een echte, levende krokodil in huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten