dinsdag 12 april 2011

Blijven schrijven

Mijn opdrachtgevers krijgen vanmorgen mijn spannende nieuws via e-mail te horen (iets ge-edit om deze blog enigszins anoniem te houden. Het blijft een bizar land, tenslotte).

"Deze zomer vertrek ik voor twee jaar naar Saudi-Arabië. Mijn man werkt daar sinds kort, onze kinderen starten in september op een internationale school en ik ben van plan mijn werk voort te zetten vanuit Jeddah. Een avontuurlijke, grote stap, die vast zorgt voor leuke, nieuwe invalshoeken."

"Ik ga dus, ook na mijn verhuizing, nog steeds even graag voor je aan de slag. Ik ben er straks goed te bereiken via e-mail en Skype en het is in Saudi-Arabië maar 1 uur later dan in Nederland. Je kunt me daarom ook op afstand prima inzetten voor allerlei (eind)redactieklussen. Nieuwe teksten schrijven of bestaande teksten duidelijker, pakkender en compacter maken kan ik even goed als het buiten onbewolkt en 35 graden is. Zelfs een telefonisch interview gaat straks net zo makkelijk vanuit mijn nieuwe thuishaven aan de Rode Zee als vanuit mijn favoriete stad aan de monding van het IJ."

"Misschien schrik je terug bij de gedachte een klus uit te besteden aan iemand die vanuit het Midden-Oosten werkt. Bedenk je dan dat ik je briefings altijd al via e-mail krijg. In praktische zin verandert er dus weinig en je krijgt er een aantal interessante mogelijkheden bij. Want wil je een column, reisverhaal of artikel over een dictatoriaal geleide samenleving, waar iedereen leeft volgens de regels van de islam, of de cultuurshock die dat oplevert voor een expat-vrouw, of gewoon iets leuks over duiken in een ongerepte Rode Zee, dan kan ik daar straks vast iets (diep)zinnigs over melden. Mijn facturen krijg je als vanouds met mijn Nederlandse bankrekeningnummer."


Ik zou het ontzettend leuk vinden als ze dat aandurven. En waarom ook niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten